CWL-40-2000S Pro modely S197. Cena kompletního setu je 30 976Kč s DPH.
Dnes trochu více o zadní nápravě, která je u Mustangu S 197 pevná – tedy poctivý Ruský Žigulík . Jedna z nevýhod tohoto řešení je právě panhardská tyč, která se otáčí okolo jednoho bodu – tedy po kružnici.
![](https://www.mustangevolution.cz/wp-content/uploads/2019/03/cs_panhard_001.jpg)
Z toho tedy plyne nežádoucí posuv nápravy při pro pružení do stran :(.
Vše říká tento obrázek:
![](https://www.mustangevolution.cz/wp-content/uploads/2019/03/cs_panhard_004.jpg)
Existují mnohá řešení o snahu instalovat panhardku do vodorovné polohy a tím minimalizovat její vysouvání nápravy vlevo či vpravo, ale absolutně nejlepším řešením je Wattův přímovod a to od Cortex Racing.
a kde má většina Mustangů tu panhardskou tyč ? 🙂
Řešení pomocí Watthova přimovodu je sice hezky staré a jak říká název tak ho vymyslel pan Watt 🙂 , ale dnes je dotažené k dokonalosti.
Princip je velmi jednoduchý :
Na střed diferenciálu se umístí otočné rameno a panhardka se rozdělí na polovinu a spojí se s otočným ramenem – a zázrak je na světe 🙂
![](https://www.mustangevolution.cz/wp-content/uploads/2019/03/Watts_primovod1.gif)
ještě jeden názornější 🙂
![](https://www.mustangevolution.cz/wp-content/uploads/2019/03/Watts_linkage.gif)
Montáž Wattova přímovodu od Cortex Racing je v posledním provedení bolt on – tedy nevyžaduje žádné svařování.
Po montáži zadní náprava vypadá takto 🙂
A nakonec cena:
cena bez montáže je 24 000 CZK bez DPH. Existuje mnoho jiných přímovodů, ale po zkušenostech důrazně doporučujeme Cortex, Kvalitativně a zpracováním všechny ostatní výrazně převyšuje.
Cortex Racing přímovod existuje ve dvou verzích a to silniční a závodní.
Příště něco o Torque Arm !!