MustangevolutionMustangevolution

  • Prodej vozů
  • Eshop
  • Servis
  • Zkušebna
  • Půjčovna
  • Performance parts
  • Blog
  • Kontakt
  • Čeština
  • English
+ 420 283 870 412

2016 Shelby GT350

0
Středa, 18 listopadu 2015 / Publikováno v Nezařazené

2016 Shelby GT350

Zcela nová Shelby GT350, plnokrevník, který je uzpůsoben jak na normální silnice, tak na nejnáročnější světové okruhy. Označení GT350 je odkaz na dávnější ikonu světového motorsportu, která se právě vrátila ! Pohánět ho bude atmosferický 8-válec o objemu 5.2 litru. Bude to zatím nejsilnější sériově vyráběný motor od Fordu. Jako specialitu konstruktéři použili plochou klikovou hřídel.

Přesná čísla o výkonu motoru Ford ještě nezveřejnil, ale při představení se pochlubil výkonem přes 500 koňí a přes 544 Nm. To jsou na 8 válcový atmosférický motor víc než dobrá čísla. Použitá plochá kliková hřídel zajistila zvýšení otáček motoru, odlehčení a také ušetření místa. Otáčkoměr začíná červenat až v 8. 200 otáčkách, pro srovnání uvedeme, že 2015 GT končí na 7. 000 otáčkách za minutu. Osmiválec bude v novém Shelby GT350 spolupracovat s odlehčenou šestistupňovou manuální převodovkou. Točivý moment bude na kola posílán prostřednictvím samosvorného diferenciálu Torsen.

Největší rozdíl mezi plochou a prostorovou klikovou hřídelí je ve tvaru. Když se podíváte na prostorovou ze předu, která se používá v každém jiném americkém 8-mi válci, tak vidíte X a válce jsou seřazeny po 90°. Používá se hlavně kvůli svému dobrému ( přirozenému ) vyvážení. Kdežto plochá kliková hřídel ze předu vypadá jako písmeno I a válce jsou řazeny po 180°. Nemá sice tak dobré vyvážení a může působit lehké vibrace, to se ale ruší tím, že je motor tak velký.

Názorné video, kde je nakreslen rozdíl mezi prostorovou a klikovou hřídelí.

Auto pojede velmi rychle a tak byly nutné i dobré brzdy. Byla tedy vybrána masivní brzdová soustava Brembo, kde vpředu jsou plovoucí 394mm kotouče a 6-ti pístkové třmeny. Na zadní nápravě budou 380mm kotouče a 4 pístkové třmeny. Takže auto bude i agresivně brzdit.

Na Mustangu Shelby GT350 je i adaptivní podvozek (poprvé u Fordu s magnetoreologickými tlumiči pérování). Auto s MR tlumiči které jsou řízeny elektronicky musí obsahovat řídící jednotku a senzory, aby bylo možné plynule nastavit tlumící účinek. Jednotka nastavuje na základě vyhodnocení pohybu auta optimální míru tlumení. Při rozjezdu , brždění a manévrování je útlum vyšší, naopak při pohodlném cestování a klidné jízdě se nastaví nižší útlum pérování. V pístu tlumiče jsou kanály, kudy proudí magnetická kapalina. Kolem těchto kanálu je navinuta budící cívka, která vytváří elektromagnetické pole v pístu tlumiče. Vlivem tohoto pole se v pístu zvyšuje viskozita magnetické kapaliny a tudíž i tlumící síla magnetoreologického tlumiče. Odezva viskozity na změnu elektromagnetického pole se pohybuje v milisekundách. Tlumič je schopen reagovat do 5ms, zatímco konvenční tlumič reaguje přibližně do 15ms. Automobil je tedy stabilnější, náklony karoserie v zatáčkách jsou menší, kolo lépe kopíruje vozovku, brzdná dráha je kratší a je téměř odstraněné ponořování přídě vozu při nouzovém brzdění. MR tlumič komunikuje se všemi systémy ve voze ABS, ESP atd. a řídící jednotka několikrát za sekundu vyhodnocuje stav vozu a dle všech těchto údajů provádí řízení tlumičů.

Interiér byl absolutně optimalizován pro řízení jak v normálním provozu, tak na závodní dráze. Sportovní sedadla Recaro s unikátním potahem vás podrží v každé zatáčce díky bočnímu vedení. Chromové a lesklé povrchy byly eliminovány aby se zabránilo odrazům.

Vše co bylo změněno na vzhledu auta, prostě celý body kit je zcela funkční a má za následek zvýšení výkonu auta. Konstruktéři se hlavně věnovali chlazení motoru a zajištění potřebného přítlaku. Auto je o 2 palce nižší než 2015 GT.

Rubriky

  • Akce
  • Kalibrace ECU
  • ME edice vozů
  • naše produkty
  • Nezařazené
  • Novinky
  • servis

Archiv

  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Srpen 2019
  • Červenec 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Květen 2018
  • Leden 2018
  • Září 2017
  • Červenec 2017
  • Červen 2017
  • Květen 2017
  • Březen 2017
  • Únor 2017
  • Leden 2017
  • Říjen 2016
  • Září 2016
  • Srpen 2016
  • Červen 2016
  • Květen 2016
  • Duben 2016
  • Březen 2016
  • Leden 2016
  • Prosinec 2015
  • Listopad 2015
  • Říjen 2015
  • Září 2015
  • Srpen 2015
  • Červenec 2015
  • Červen 2015
  • Duben 2015
  • Březen 2015
  • Leden 2015
  • Listopad 2014
  • Říjen 2014
  • Září 2014
  • Srpen 2014
  • Červen 2014
  • Březen 2014
  • Prodej vozů
  • Eshop
  • Servis
  • Zkušebna
  • Půjčovna
  • Performance parts
  • Blog
  • Kontakt
  • Čeština
  • English

info@unitesta.com
+ 420 283 870 412

© 2020, UNITESTA spol. s r.o.
Všechna práva vyhrazena.

  • Prodej vozů
  • Eshop
  • Servis
  • Zkušebna
  • Půjčovna
  • Performance parts
  • Blog
  • Kontakt
  • Čeština
  • English

info@unitesta.com
+ 420 283 870 412

© 2020, UNITESTA spol. s r.o.
Všechna práva vyhrazena.

TOP